10 Kasım 2009 Salı

time management


flim-flam eğitim dizilerinin ilkine hoşgeldiniz. hep yoğunuz, hep çok işimiz var ve hep kendimize ayıramadığımız zamanlar, yetiştirelemeyen işler var.

bugün, internette biraz araştırma yaptım, ne yapılıyor bu konuda diye... gördüğüm çoğu şeyi e ben zaten bunu 10 yıl önceki afs level eğitiminden biliyorum diye sevindim.

sonuçlar şöyle özetlenebilir:
  1. bir ajanda edinin. nerde daha rahat ediyorsanız, lotus olur, google olur, outlook olur veya benim keçe ajandalardan olur...


  2. planlamaya zaman ayırın. önünüzdeki bütün işleri, yılsonu hedeflerinizi, aksiyon planlarınızı vs. deadline'larını yanına not ederek çıkarın.


  3. işlerinizi öncelik sıralamasına sokun. bunu yapmak için bir sürü yol var. dilerseniz amerikan başkanı eisendhower gibi acil önemli matrix'i oluşturun. önce hem önemli hem acillerden başlayın, önemli değil ama acilleri delege edin, önemli değil ve acil değilleri silin gitsin:)) bir de pareto analizi var tabi. işlerin yüzde sekseninin zamanınızın yüzde yirmisiyle yapıldığı, ama geri kalan işlerin (yani tüm işin yüzde yirmisinin) zamanınızın yüzde seksenini alması teorisine dayanıyor bu ve kısaca yüzde yirmi zamanla yapılacak yüzde seksen işi yapın, yanlış anlamadıysam (ki kesin işime geldiği için yanlış anladım) gerisini boşverin diyor:))


  4. bu araştırmalar sırasında bulduğum bir de t-planning var. yani bu ajanda sayfasını t düzeninde kullanıp, bir tarafa randevu, toplantı gibi fiks zamanlı şeyleri yazıp, diğere tarafa zamanı esnek işleri yazmanız.
  5. bir de her zaman günlük iş listenizi yaparken yüzde yirmi oranında esnek olun... ansız gelecek telefonlar, çıkacak işler için ki kendinizi gün sonunda ay bugün de işlerin çoğunu yetiştiremedim stresine sokmayın.

bu arada tabi çalışma alanınızın düzeni, sizi işinizden alıkoyan şeylerin tespiti (ör: blog, facebook, iş arkadaşları, sosyalleşme...) ve kontrol altına alınması tarzı şeyler var. ikincisi için diyebileceğim birşey yok.. bence o alıkoyan şeylerin ne kadar zamanımızı aldığını bilip ona göre planlama yapmak, onları kontrol altına almaya çalışmaktan daha sağlıklı... misal işyerinde okunacak 30 sayfa varsa, onu eve götürüp yatmadan okuma, o zamanı da iş yerinde kafa dağıtmaya mutlu olmaya yarayacak aktivitelere ayırma gibi...

çalışma alanı düzenlemesi ile ilgili 5s hakkında bilgiyi de artık bir kutu mutu dikersem koyarım... bir ajanda koyucaz diye bu kadar kıvırdığımız yeter:))

2 yorum:

Unknown dedi ki...

tek kelimeyle mükemmellllll:))))))))) bu eşsiz bilgileri bizimle paylaştığın için sonsuz teşekkürler

Unknown dedi ki...

Teşekkürlerrrr Duygucummm ! Ayrıca ellerine sağlık. Ayşegül Ablan kurban olsun sana ve hünerli ellerine zehir beynine