19 Kasım 2009 Perşembe

es es es es es (ki)

flim-flam eğitim dizilerinin ikincisiyle tekrar beraberiz. bugün başlıkta sanıldığı üzere eskişehirden değil, japonyadan çıkmış '5s' felsefesi hakkında bilgileneceğiz.

bu 5 adımın ilki olan sınıflandır, gereksiz nesneleri çalışma ortamından uzaklaştırmayı hedefliyor. bu işe ayıracak çok vaktim var diyorsanız bunu kırmızı etiket yöntemiyle yapabilir, son bir aydır dokunmadığınız herşeyi kırmızı etiketleyip, bir yerde toplayıp yerlerini değiştirebilir veya imha edebilirsiniz duruma göre. sırala/ düzenle kısmı için prensip, herşeyin bir yeri olması gerektiği. öyle ki herhangi bir şey yerinde değilse bunu anlamanız gerekiyor. sil/ temizle ismi üzerinde elinize bir bez alıp etrafı temizlemekle ilgili... bu adım, ayrıca sizi domuz gribinden de koruyabilir. standardlaştır, ilk üç adımı sürekli kılmaya ve en en iyi pratikleri günlük hayatın bir parçası haline getirmeye dayalı. sonuncu adım sahiplen/ sistemi koru. bu adım mesela iş arkadaşınızın zımbasını alıp sonra da sahiplenip asla geri vermemeniz olurdu felsefe japonlara ait olmasaydı belki, japonlar bu işi yeterli enerji harcayın ki eski sisteme dönmeyin olarak anlatmış.


bizim ofis fatma hanım ve cemrenin özverileriyle ilk 4 adımı gerçekleştirmiş ama 5. adımda kavram kargaşası yaşayarak zımba sahiplenme modeline dönüş yapmıştı.


doğru uygulandığında bu sistemin, iş yerlerinde verimlilik, moral ve kaliteyi arttırdığı, ayrıca düzensizlikten kaynaklı israfı azalttığı kanıtlanmış. ben de şiş, tığ, makas ve yünlerim için uyguladım... bakalım önümüzdeki günlerde flim-flam'da ne tarz değişiklikler gözlenecek?? :)

1 yorum:

Zeynep Delen Nircan dedi ki...

Ben bu şiş, tığ, makas,yün duzenleme dalgasini begendim.. Kucukken annem de kalem, makas duzenleme ayisi yapmisti bana onu hatirlatti.