11 Kasım 2009 Çarşamba

kravat


dün öğle arasında pencereden dışarı bakarken taksiye binen 3 takım elbiseli genç adam gördüm. yukardan ne kadar aynılar diye düşündüm. zaten takım elbisenin mantığı da lise üniforması ile aynı sanırım.
kabaca bir hesaplama yaptım. diyelim ki özel ilkokula gitmediniz ve takım elbise kravata ortaokul ile başladınız. yaş 11. emeklilik yaşı da en iyimser 61 diyelim hesabı kolay olsun diye. ayrıca sadece haftada 5 gün, günde 8 saat çalıştığınızı, hergün 8 saat uyuyabildiğinizi varsayalım. bu durumda 11 ila 61 yaş arası 50 yılınızın beşte birini takım elbise giyerek, üçte birini uyuyarak geçiriyorsunuz. çalışma saatiniz 10 olduğunda oranlar eşitleniyor. takım elbiseyi şenlendirmek için ele bir tek kravat kalıyor.
bu işe el atıp hayatımdaki iki erkeği de renklendirmek amacıyla araştırmalara başladım. http://www.purlbee.com/fathers-day-ties/ adresinde inanılmaz güzel açıklamalı ve kolay görünen bir teknik buldum.
göründüğü kadar kesinlikle kolay olmayan ama çok keyifli bir işmiş kravat yapımı. kestiğin parçaları telalıyorsun, sonra birleştiriyorsun, bol bol ütülüyorsun, içine sert dursun diye ayrı parçalar kesiyorsun, onları sabitliyorsun, boydan boya el dikişi yapıyorsun... sabrı olmayan kimseye tavsiye edilmeyecek iş yani...

Hiç yorum yok: