24 Şubat 2011 Perşembe

zeytin

bu aralar beni çok heyecanlandıran bir proje için çalışıyorum. sizlerle de paylaşmak istedim. proje'nin adı 'zeytin'. zeytini hayata geçirmeye çalışan ekip, benim de gururla gönüllüsü olduğum ege'de atölye. websayfasına burdan bakabilirsiniz: http://www.egedeatolye.org/

kısaca ne diye bakacak olursak, kendi anlatımıyla:
'ege’de atölye uluslararası ve disiplinlerüstü programlar hazırlayan okul dışı bir eğitim girişimidir. yaşamboyu eğitimi ve yaşayarak öğrenmeyi savunur. ege bölgesi için önemli konuları ele alır ve bölgedeki küçük yerleşim yerlerine fayda sağlamayı amaçlar. ilk programın konusu ve adı zeytin ‘dir. bu program ege bölgesinde ekonomik, sosyal ve kültürel açıdan tartışılmaz önemi olan zeytini ele alır.'

bilgi edinmenin sınıf ortamı ve disiplinle sınırlandırılmadan, yerinde ve keyifli olmasına inanan ve çalışan bir oluşum yani. bir ekonomi profesörüyle pazarda zeytin satarken pazar ekonomisi üzerine konuşabileceğiniz, yelkenliyle dolaşırken bir edebiyat profesörüyle homeros okumaları üzerine laflayabileceğiniz birşey.


bütün bu oluşum zaten süper ilgimi çekerdi ama arkasındaki ismin can arkadaşım zeynep olması, daha da bir önem kazandırdı. zeynep, bir kimyacı, aynı zamanda piyano çalıyor, resim yapıyor, yelken ve kayak yarışçısı. doktorasını tamamlayıp yurda dönmesinden itibaren ege'de atölyeye odaklanmış bir isim. abd'de çalıştığı liberal arts sisteminin bir yansıması bu aslında.

çok yönlü insanlara inanılmaz bir saygım var. ki illustrator dersimde ilk şeyi onun için yaptım o da bloğuna koymuş disiplinlerarasının güzelliği diye sağolsun kıymetbilen arkadaşım benim.

neyse işte 27 haziran- 8 temmuz arası bir planınız yoksa, bu yaz zeytin'e gelin, beraber düşünelim, konuşalım, öğrenelim. sevgilerimle...

Hiç yorum yok: