6 Eylül 2011 Salı

ne mutlu mutluyum diyene


amazon'dan tonlarca süper kitap istedim, gelir gelmez topladım hepsini adaya meltem'e gittim. meltem de dedi ki onlara başlamadan al bunu oku. pat zeytin'e gelirken kolay okunacak birşeyler alıym diye bunu bulmuş, sonra da meltem'e bırakmış. meltem de okumadan test sürüşü için beni uygun buldu sanırım.

şimdi kolay okunan kitap konsepti göreceliymiş kesinlikle, çünkü ben bayağı zorlandım bu kitabı bitiricem diye. hatta eylül ayında (hey ay için başka başka mutluluk hedefleri var kadının) beğenmediğim hiçbir kitabı bitirmeye çalışmayacağım yazmış, o satırda bıraktım kitabı kenara.

yazar mutsuz bir kadın değil aslında, ama mutluluğunu daha nasıl arttırabilir diye yıllık bir plan yapıp günlüğünü de bizimle paylaşıyor. içinde mutluluk kavramına dair bilimsel açıklamalar var, o araştırma kısımları oldukça ilginç.

mesela diyor ki sarılacaksan en az 6 saniye sarılacaksın çünkü daha iyi hissetmek için gerekli kimyasalların salgılanması için gerekli süre buymuş. bunu keremle hemen bir bilim adamı merakıyla test ettik. önce 6 saniye birbirimize sarıldık. sonucu kontrol etmek için daha sonra 6 saniye boş iki damacanaya sarıldık. sonuç hakkaten ilginç bir şekilde benzer. yani bir sevenim yok diye üzülmeyin, boş damacana da iş görüyor :)


yine de kitabı almadan bloğuna göz atmakta yarar var derim çünkü kitap da blogdaki yazılardan derleme.

benim bloğuma gelince o kadar özledim ki onu!! (şeker bayramı sonrası şeker gibi postlarla hız kesmeyeceğim inşallah maşallah :)

Hiç yorum yok: